Friday, October 2, 2015

ကားးျပဳျပင္နည္း

ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာဖုိရမ္ > အင္ဂ်င္နီယာနယ္ပယ္ > အီလက္ထေရာနစ္အင္ဂ်င္နီယာပညာ > အီလက္ထေရာနစ္ႏွင့္ပတ္သတ္သည့္ ပ်က္စီးသည့္ေနရာမ်ားအားရွာေဖြျခင္း
PDA
View Full Version : အီလက္ထေရာနစ္ႏွင့္ပတ္သတ္သည့္ ပ်က္စီးသည့္ေနရာမ်ားအားရွာေဖြျခင္း

sawkyiiphyu
12-04-2010, 11:31 PM
အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းတစ္ခုခု. အလုပ္လုပ္ေဆာင္ပုံတစ္ခုခု ပ်က္ေနျပီဆုိရင္ေတာ့ ပ်က္ေနတာေတာ့သိတယ္ဗ်ာ . ဘယ္ေနရာက ပ်က္တာလဲလုိ ေျပာဖုိ႔က်ေတာ ေတာ္ေတာ္ေလးရွာယူရတယ္...ဆားကစ္ပတ္လမ္းကေတာ့မသိမျဖစ္သိရမယ္..ျပီးမွ ဆားကစ္ပတ္လမ္းကုိ ျဖည္းျဖည္းခ်ဳံျပီး ျပစ္ခ်က္တစ္ကန္႔လုိက္ မေတြ႔မခ်င္းရွာယူရတာ...ဥပမာဗ်ာ ကားရဲ ႔ စက္ႏႈိးလုိမရတာ ျပစ္ခ်က္ရွာတာကေနစေျပာမယ္ဗ်ာ အၾကမ္းမ်ဥ္းကေတာ စက္ႏူိးတဲ႔ ဆားကစ္ပတ္လမ္းကုိေတာ့သိဖုိ ပထမဆုံးအေရး ၾကီးတယ္ ဗုိ႔အားရွိမရွိစစ္ေဆးရမွာပါ.....အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းအားလုံးကဗုိ႔အားကုိ အသုံးျပဳျပီးအလုပ္လုပ္ၾကတာဆုိေတာ အေရးအၾကီးဆုံးက ဗုိ႔အားေရာက္မေရာက္စစ္ေဆးဖုိ႔စစ္ေဆးဖုိ႔ပါပဲ ဦးဆုံးကေတာ့ ေသာ့ခလုတ္ဆီလွ်ပ္စီးေရာက္မေရာက္ကုိစစ္...လွ်ပ္စီးေရာက္ရင္ေတာ့ျပစ္ခ်က္ကၾကိဳးမွာျဖစ္ေနတာ လွ်ပ္စီးေရာက္ျပီးေသာအုံကေနလွ်ပ္စီးမထြက္လာရင္ေတာ ပစ္ခ်က္ကေသာ့အုံ ၊ ေသာ့အုံကေနလွ်ပ္စစ္ထြက္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ starter ဆီက သြားတဲအပုိင္းကုိ စစ္ေဆးရမယ္... starterဆီကုိ လွ်ပ္စီးလာမလာစစ္လုိက္ လွ်ပ္စီးမလာရင္ေတာ ၾကဳိးက ဂေရာင္း(ground) က်ေနတာ...လွ်ပ္စီးလာရင္ေတာ့ starter မေကာင္းတာေသခ်ာတာေပါဗ်ာ...အဲလုိမ်ဳိး အၾကီးကေနျပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္းခ်ဳံလာျပီးမွ ျပစ္ခ်က္ရွာရတာဗ်ာ..အီလက္ထေရာနစ္ဆားကစ္ပတ္သတ္တဲ့ျပစ္ခ်က္မ်ဳိးေတြလည္းဒီလုိပဲ ဒီေကာင္ေတြကတစ္ခုနဲတစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ျပီး အလုပ္လုပ္ေတာ့ဆားကစ္တစ္ခုခု အလုပ္မလုပ္တာနဲ အျခားအပုိင္းေတြလည္း အလုပ္မလုပ္ေတာ့ ျပစ္ခ်က္ရွာရတာခက္တယ္ေလ....အင္ဂ်င္နီယာေတြလည္းဆရာ၀န္ေတြလုိပါပဲ...ေရာဂါသိရင္ေဆးရွိပါတယ္...အဓိက ပစ္ခ်က္ကုိရွာေဖြတတ္ဖုိက အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္ အဲဒါမွလည္း လဲသင့္တဲပစၥည္းကုိလဲ ျပင္လုိရႏုိင္တဲပစၥည္းကုိျပင္လုိက္ရင္ ေကာင္းသြားမွာပါ....စာေတြကုိ လက္ေတြမွပါ အသုံးခ်ႏုိင္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္...အင္ဂ်င္နီယာနဲ အျခားလက္ေတြလုပ္တဲ့လူေတြနဲကြာျခားခ်က္ကေတာ့ ေတြးေခၚမႈေတြပါပဲ....အီလက္ထေရာနစ္အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအေနျဖင့္..ဘယ္အီလက္တေရာနစ္ပစၥည္းမဆုိ ရဲဲရဲ၀င့္၀င့္သာ အထက္ပါအတုိင္းပစ္ခ်က္ရွာေဖြျပီး ျပင္ဆင္ႏဳိင္ၾကပါေစရန္...ဆုေတာင္းရင္း
sawkyiiphyu
12-05-2010, 07:10 AM
ဆားကစ္အေသးေလးေတြပ်က္စီးသြားရင္ အသစ္ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖုိ႔ ဖုိထက္ အသစ္လဲတာက ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ပုိမုိေကာင္းမြန္ပါတယ္...အဲဒီထဲမွာပါတဲ့ပစၥည္း ေလးေတြက အျပင္မွာရွာ၀ယ္ဖုိ႔အတြက္ အခက္အခဲရွိပါတယ္..တစ္အားေသးတဲ့ resistor ေတြကုိ ျမန္မာမွာရွာ၀ယ္ဖုိ အေတာ္အခက္အခဲရွိပါတယ္.....အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းတစ္ခုခု ပ်က္စီးသြားရင္ ဘာေၾကာင့္ပ်က္တယ္ဆုိကုိ ပစ္ခ်က္ရွာေဖြရပါတယ္ ျပီးမွ အဲဒီအပုိင္းကုိ ေသခ်ာ ျပင္ဆင္ျပီးမွ လဲလွယ္သင့္ပါတယ္..ႏုိ႔မုိ႔ဆုိရင္ အသစ္လဲလွယ္လဲ အဲဒီပစ္ခ်က္အတုိင္းထပ္ျဖစ္ေနမွာ မုိလုိပါပဲ..အဓီကအားျဖင့္ေတာ့ ကားေတြမွာပါတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြက ေလာင္သြားျပီဆုိရင္ ပစ္ခ်က္ကုိမေတြ႔မခ်င္း ခ်က္ခ်င္းမလဲလုိက္ပါန႔ လဲလိုက္လုိကေတာ..ျပန္ပ်က္တာပဲ အဖတ္တင္က်န္လုိက္မယ္... အဲဒါေၾကာင့္ ပစ္ခ်က္ရွာေဖြႏုိင္ဖုိ႔က အဓိကက်ပါတယ္....ဥပမာဗ်ာ..ကားထဲကအခ်က္ျပ sensor မီး ကြ်မ္းတယ္ဗ်ာ အဲဒါကုိ ခ်က္ခ်င္းလဲလုိက္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ သာမန္ျဖစ္တာဆုိ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး..ဂေရာင္းက်ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ျပန္က်ြမ္းမွာပဲ
အဲဒီ ဂေရာင္းက်တဲ့ေနရာကုိ ရွာျပီး ျပင္ဆင္ျပီးမွ အသစ္လဲလုိက္တာေကာင္းပါတယ္.....ေနာက္ပုိင္းက်မွ ကားေတြမွပါတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္နဲပတ္သတ္တဲအေၾကာင္းေတြကုိ ထပ္ေရးေပးမယ္ဗ်ာ ဒီေနေတာပ်င္းလာျပီ.. ေမးစရာရွိရင္ေတာအားမနာတမ္းေမးေနာ္
Naing HL
03-14-2011, 06:07 AM
ကို ေစာႀကည္ျဖဴ ခင္ဗ်ာ ကားထဲက မီးက ဂေရာင္းက်ျပီးဘာလို႔ ကြ်မ္းတယ္ဆိုတာ ဥာဏ္မမွီဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ ကြ်န္ေတာ႔ ကို ရွင္းျပႀကပါအံဳး
ေအ၇ာ
03-14-2011, 06:41 AM
အခ်က္ျပမီးပတ္လမ္းမွာ ဂေရာင္းက်ေနလို႕ Fuse သို႕မဟုတ္ ဖလက္ရွာယူနစ္ ကၽြမ္းသြားတာကိုေျပာတာလို႕ယူဆပါတယ္ရွင္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေအ၇ာေမ
ေအ၇ာ
03-14-2011, 07:58 AM
ဥပမာဗ်ာ ကားရဲ ႔ စက္ႏႈိးလုိမရတာ ျပစ္ခ်က္ရွာတာကေနစေျပာမယ္ဗ်ာ အၾကမ္းမ်ဥ္းကေတာ စက္ႏူိးတဲ႔ ဆားကစ္ပတ္လမ္းကုိေတာ့သိဖုိ ပထမဆုံးအေရး ၾကီးတယ္ ဗုိ႔အားရွိမရွိစစ္ေဆးရမွာပါ.....အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းအားလုံးကဗုိ႔အားကုိ အသုံးျပဳျပီးအလုပ္လုပ္ၾကတာဆုိေတာ အေရးအၾကီးဆုံးက ဗုိ႔အားေရာက္မေရာက္စစ္ေဆးဖုိ႔စစ္ေဆးဖုိ႔ပါပဲ ဦးဆုံးကေတာ့ ေသာ့ခလုတ္ဆီလွ်ပ္စီးေရာက္မေရာက္ကုိစစ္...လွ်ပ္စီးေရာက္ရင္ေတာ့ျပစ္ခ်က္ကၾကိဳးမွာျဖစ္ေနတာ လွ်ပ္စီးေရာက္ျပီးေသာအုံကေနလွ်ပ္စီးမထြက္လာရင္ေတာ ပစ္ခ်က္ကေသာ့အုံ ၊ ေသာ့အုံကေနလွ်ပ္စစ္ထြက္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ starter ဆီက သြားတဲအပုိင္းကုိ စစ္ေဆးရမယ္... starterဆီကုိ လွ်ပ္စီးလာမလာစစ္လုိက္ လွ်ပ္စီးမလာရင္ေတာ ၾကဳိးက ဂေရာင္း(ground) က်ေနတာ...လွ်ပ္စီးလာရင္ေတာ့ starter မေကာင္းတာေသခ်ာတာေပါဗ်ာ...အဲလုိမ်ဳိး အၾကီးကေနျပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္းခ်ဳံလာျပီးမွ ျပစ္ခ်က္ရွာရတာဗ်ာ..
အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းအားလုံးကဗုိ႔အားကုိ အသုံးျပဳျပီးအလုပ္လုပ္ၾကတာဆုိေတာ အေရးအၾကီးဆုံးက ဗုိ႔အားေရာက္မေရာက္စစ္ေဆးဖုိ႔စစ္ေဆးဖုိ႔ပါပဲဆိုတာကို ေအ၇ာ သေဘာမတူပါဘူးရွင္။
သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့လွ်ပ္စီး စီးေနတာဟုတ္မဟုတ္သိဖို႕အေရးႀကီးတယ္လို႕ေအ၇ာအေနနဲ႕ ျပင္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

လွ်ပ္စီးေၾကာင္းလို႕ေျပာရင္ေျပာ ပိုတိက်ေစခ်င္လွ်င္ အီလက္ထရြန္စီးေၾကာင္းကို အားျပဳၿပီးအလုပ္လုပ္တာလို႕ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ စကားကပ္ေျပာတယ္လို႕ လြယ္လြယ္ေကာက္ခ်က္မခ်ပဲ မွန္ကန္တိက်ေအာင္ျမင္ႏိုင္ဖို႕ အားထုတ္ကူညီေပးတာလို႕ မွတ္ယူေစလိုပါတယ္။ (ဗို႕အားေရာက္ရွိမွလည္း လွ်ပ္စီးရွိႏိုင္မွာေတာ့မွန္ပါတယ္၊ တိုင္းတာစစ္ေဆးၾကည့္ရႈစဥ္ ဗို႕အား
အျပည့္အ၀ေရာက္ေနယံုႏွင့္မၿပီးေသးတာရယ္၊ လွ်ပ္စီးေၾကာင္းကသာ အမွန္တစ္ကယ္အလုပ္လုပ္တာရယ္ကိုေပၚလြင္ေစလိုတာျဖစ္ပါတယ္။)
(ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ ဗို႕အားအတက္အက် တိုင္းတာေထာက္လွမ္းတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတာင္မွ အတြင္းပတ္လမ္းမွာ ရီစစၥတာတို႕ကိုလွ်ပ္စီးစီးေစၿပီး (လွ်ပ္စီး x လွ်ပ္စီးခုခံမႈ) အေပၚမူတည္ဆံုးျဖတ္တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စက္ႏိႈးပတ္လမ္းမွာ ႀကံဳေတြ႕ရတတ္တာက
ဗို႕အားအျပည့္ ေရာက္တယ္၊ ေမာ္တာလည္းလည္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အားနည္းေနၿပီးစက္မႏိုးဘူးဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္တတ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ၁၂ဗို႕ ဘက္ထရီသံုးတဲ့ ကားႀကီးေတြမွာႀကံဳရပါမယ္။
ပတ္လမ္းအဆက္မ်ားညံ႕ဖ်င္းမႈ၊ ဘက္ထရီအတြင္းခုခံမႈ စတာေတြ စစ္ေဆးရွာေဖြမွ အေျဖေတြ႕မွာျဖစ္ပါတယ္။
(အဲဒီလို ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရွိေနသည္ဟုယူဆလွ်င္ ဘက္ထရီကို ၀န္ဆဲြေစၿပီး ဘက္ထရီအထြက္ေနရာႏွင့္ ေမာ္တာအ၀င္တို႕ရွိဗို႕အားမ်ားကို စစ္ေဆးၾကည့္ရန္လိုပါတယ္။ ဘက္ထရီသတ္မွတ္ဗို႕အားရယ္ တိုင္းတာရရွိတဲ့ ရလဒ္ေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ဘက္ထရီအျပစ္လား/ ပတ္လမ္းအျပစ္လား/ ေမာ္တာအပိုင္းကလား ဆိုတာဆံုးျဖတ္လို႕ရပါတယ္။)

(ေအ၇ာကို အေျခခံေရဒီယိုျပဳျပင္နည္းရွင္းျပေပးတဲ့ အစ္ကိုႀကီးဆိုလွ်င္ ေရဒီယို ပါ၀ါခလုပ္မဖြင့္မီဗို႕အားႏွင့္ ပါ၀ါအြန္ ၿပီးဗို႕အားကို စစ္ေဆးခိုင္းခဲ့တာ သတိရမိပါတယ္။ ဗို႕အားက်ဆင္းတာ ၁၀%ထက္ မ်ားေနခဲ့လွ်င္ ထရန္စၥတာအခ်ဳိ႕ ယိုစီးမႈရွိတယ္လို႔ခန္႕မွန္းႏိုင္ေၾကာင္းသိခဲ့ရပါတယ္၊ ဗို႕အားကိုတိုင္းတာၾကည့္တယ္ဆိုေပမယ့္ ေရဒီယိုပတ္လမ္းကဆဲြယူေနတဲ့ လွ်ပ္စီးကိုခန္႕မွန္းသိခ်င္တာအတြက္ ဗို႕အားက်ဆင္းမႈကို သြယ္၀ိုက္တိုင္းတာခိုင္းတာလို႕လည္း သေဘာေပါ့က္ခဲ့ရပါတယ္။)

ေလးစားစြာျဖင့္
ေအ၇ာေမ
ေအ၇ာ
03-15-2011, 12:47 AM
ဘံုဘ၀မွာႀကံဳရျပန္ေလတယ္

အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္ ရွင္းျပတာႀကံဳဖူးခဲ့တာပါ။
အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေလးတစ္ခုအေၾကာင္းေပါ့။
Three phase rectifier တစ္ခုရဲ႕ Thyristor ၆လံုးကို အစီအစဥ္တက် စနစ္က်က် Firring လုပ္ေပးမယ့္ Trim လို႕ေခၚတဲ့ Control unit ကေလးလို႕ေျပာပါတယ္။
ဟိုေလ အစ္ကိုႀကီးေျပာသြားတာက ဒီစီေျပာင္းယူတာေတာ့မွန္တယ္ ရမယ္ဆိုရႏိုင္သေလာက္ လိုခ်င္တာလည္းမဟုတ္ျပန္ဘူးတဲ့။ (ဘက္ထရီ ခ်ာဂ်င္ လိုဟုတ္ဘူးေနာ္ ခ်ာတိတ္မတဲ့ ေျပာခံရေသးတာ)
Charging အတြက္ဆို Diode ပဲသံုးမွာကို သိၿပီးပါၿပီ ကိုႀကီးရဲ႕ ေျပာစရာရွိတာသာ ဆက္ေျပာပါလို႕ ေလာေပးမွ ေရွ႕ဆက္ေျပာပါတယ္။
တိုတိုျပန္ေျပာရလွ်င္ အဲဒီအပိုင္းကို သံသယရွိလို႕ Scope meter ေပၚတင္ၿပီး စစ္ၾကည့္ခဲ့တယ္တဲ့။ ဖမ္းယူသိမ္းထားတဲ့ ပံုေလးေတြကို ေအ၇ာၾကည့္ခဲ့ရပါတယ္။
ခ်န္နယ္ ၂ခုပဲသံုးၿပီး စစ္ေဆးထားတာပါ။
၆လိုင္းလံုး တစ္ၿပိဳင္တည္း မစစ္ဘူးလားကိုႀကီးရာဆိုေတာ့ ကိုယ့္ရွိတာေလးနဲ႕စစ္ရတာ ဒီေလာက္ပဲရမယ္တဲ့ရွင့္။
ပံုထြက္အရေတာ့လည္း မေကာင္းဘူးလို႕ မဆိုသာပါဘူးရွင္။
အားနည္းခ်က္ရွိၿပီးျပႆနာေပၚေနတဲ့ စနစ္ရဲ႕ အေျခအေနေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္လို႕ရသေလာက္က ဒီပစၥည္းအေပၚပဲ သံသယရွိလို႕ အသစ္လဲလွယ္လိုက္တာမွာျပႆနာက လံုး၀ေျပလည္သြားပါတယ္တဲ့။

စစ္တယ္ေဆးတယ္ဆိုတာမွာလည္း Instrument အပိုင္း အေရးပါတာရွိသလို မပါတာလည္းရွိပါတယ္။
အထက္ကျဖစ္ရပ္မွာ အရည္အေသြးမျပည့္ေတာ့တဲ့ Trim ရဲ႕ အေျခအေနမွန္ကို Instrument ေကာင္းေကာင္းသံုးႏိုင္လွ်င္ ထင္ရွားစြာေပၚေလမလားလို႕ ေအ၇ာ ေတြးေနမိတာပါ။
သူတို႕သံုးတဲ့ပစၥည္းဟာလည္း ေစ်းမေသးလွတဲ့ နာမည္ႀကီးအမ်ဳိးအစားထဲကပါပဲ။
Instrument အရည္အေသြးေကာင္းဖို႕ ေျပာေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုတည္းမွာကိုပဲ လူရဲ႕ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းက သာလြန္အေရးပါတာေတြ႕ေနရျပန္ပါတယ္။
ေအ၇ာလည္းေစ်းႏႈန္းေတြစိတ္၀င္စားတတ္တာနဲ့ အဲဒီပစၥည္းက ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးရွိလဲ စပ္စုမိေတာ့ ငါးသိန္းေက်ာ္မွာေပါ့ ခ်ာတိတ္ရာတဲ့ နင္ကေရာင္းခ်င္ေနျပန္ၿပီလားလို႕ေမးပါတယ္။
ငါးသိန္းကိုျမင္မေနနဲ႕ အရင္က ျပင္ဆင္ေနၾကတာ ပစၥည္းဖိုးနဲ႕လုပ္အားခေပါင္းရင္ သိန္းရာဂဏန္းေလာက္ကုန္ၿပီးသားလို႕လည္း ဆက္ေျပာပါတယ္။

ေငြတတ္ႏိုင္လို႕ ၀ယ္ကြာလဲဟာဆိုတိုင္းလဲ အခ်က္မသိလွ်င္ ကြက္တိ မျဖစ္တာကို ေပၚလြင္ေစလိုတာျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
ၿပီးေတာ့ အရည္အေသြးက်တဲ့ ကိစၥေတြဟာ လံုးလံုးပ်က္စီးသြားတာထက္ အျပစ္ရွာရ ခက္ခဲတာကို သတိျပဳမိေစခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေအ၇ာေမ
ေအ၇ာ
03-15-2011, 11:23 AM
FULLY-CONTROLLED 3-PH SCR BRIDGE RECTIFIER ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးစိတ္ပါ၀င္စားပါက ေဟာဒီမွာ အေသးစိတ္

http://services.eng.uts.edu.au/~venkat/pe_html/ch05s2/ch05s2p1.htm ၀င္ေရာက္ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္ရွင္။
အဲဒီထဲမွာ SCR မ်ားအသံုးျပဳရွင္းျပထားေပမယ့္၊ အျပင္ေလာကမွာ Thyristor ေတြ (Triac) မ်ားလည္းသံုးေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

အခ်ိန္ရလွ်င္ ရုပ္ပံုေလးမ်ား ျဖည့္စြက္ေပးပါဦးမယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေအ၇ာေမ
sawkyiiphyu
06-19-2011, 07:37 AM
အထက္မွာ ေဆြးေႏြးတဲ့အေၾကာင္းအရာကုိ ဆက္ပါမည္....ကားအတြင္းမွာရွိတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းမ်ားကုိ ျပင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကားမွာ သုံးတဲ့ လ်ွပ္စစ္က ဒီစီ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ အားလုံးသတိျပဳျပီးျဖစ္မွာပါ ..... ဒီစီ အသုံးျပဳတဲ့ ပစၥည္းမ်ားကုိ အေသအခ်ာ ေကာင္းမေကာင္း စစ္ေဆးခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေအစီ ကေန ဒီစီ ေျပာင္းျပီး လုိအပ္ေသာ ဗုိအားႏွင့္ လၽွပ္စီးကုိ အေျပာင္းအလဲ ေတြလုပ္ျပီး ဗုိ႔အားေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္မည့္ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ား ရႏုိင္လွ်င္ေတာ့ ေကာင္းမေကာင္း မေသခ်ာေနေသာ ကားေပၚမွာပါသည့္ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းမ်ားကုိ လုိအပ္ေသာဗို႔အားႏွင့္ လွ်ပ္စီးကုိ ေပးလုိက္မည္ဆုိပါက ရွင္းရွင္းပင္ ေကာင္းမေကာင္း ႏွင့္ ျပစ္ခ်က္ရွာေဖြျခင္းမ်ားကုိ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳပါသည္။ DC power supply (voltage and current adjuster မ်ားပါ၀င္) မ်ားရွိပါက ျပင္ဆင္ေရးကုိ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါသည္။ ၄င္းရွိေစျခင္းျဖင့္ ကားအတြင္းပုိင္းလွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားကုိ ျပင္ဆင္ရာ လုိအပ္ေသာ ဒီစီ ပါ၀ါ ၄င္းမွ ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္ျပီး ျပင္ဆင္သည့္လူကုိ မ်ားစြာ ေထာက္အကူျပဳေပးႏုိင္ပါသည္။ ၄င္း ဒီစီ power supply ရဲ ႔ ဆားကစ္ တည္ေဆာက္ပုံ နမူနာကေတာ့ ကုိညီေရးထားတာေတြပါတယ္
http://www.kpsec.freeuk.com/images/powers.gif
အေပၚမွာျပထားတာကေတာ့ စဥ္းစားလုိရေအာင္ ပုံေလးထည့္ေပးလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္ အဲဒီ နမူနာပုံေလးကုိ ၾကည့္ျပီး dc power supply ကုိ ကုိယ္တုိင္တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါေစလုိ ဆုေတာင္းရင္း
sawkyiiphyu
06-19-2011, 08:51 AM
ျပင္ဆင္ျခင္း အဆင့္မ်ားကုိ အၾကမ္းမ်ဥ္းအားျဖင့္ ေအာက္ပါအတုိင္းခြဲျခားႏုိင္ပါတယ္ -
(က) ေဒသႏ ၱရ ျပင္ဆင္ျခင္း( ရရပစၥည္းကိရိယာမ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ျခင္း)
( ခ) ရာသီဥတု အလုိက္ျပင္ဆင္ျခင္း
( ဂ) အသုံးျပဳခဲ့သည့္ သက္တမ္းအေပၚမူတည္ျပီးျပင္ဆင္ျခင္း
(ဃ)စက္ရုံ အလုပ္ရုံတြင္ျပင္ဆင္ျခင္း
အေပၚကျပထားတဲ့ အခ်က္ထဲမွာေတာ့ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းမ်ားနဲ႔ပတ္သတ္ရင္ေတာ့ စက္ရုံ အလုပ္ရုံမွာ ျပင္ဆင္ျခင္းကေတာ့ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္...................လုိအပ္ေသာ စမ္းသပ္ႏဳိင္သည့္ ကိရိယာမ်ား တစ္ေနရာတည္းမွာ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္းရွိေနလုိပါပဲ
sawkyiiphyu
08-06-2011, 08:57 AM
ကားကုိ မီးလုိင္း/၀ါယာရိန္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခ်ဳိ ့ေတြက ဘထၳရီနဲ႔ ၀ါယာၾကိဳး ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ မီတာ ေတြသုံးၾကပါတယ္ ဒီထပ္ပုိေကာင္း ပုိျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ျပစ္ခ်က္ရွာခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ wire test platform ကုိ အသုံးျပဳရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္.... အေျခခံကေတာ့ အတူတူပါပဲ ျပစ္ခ်က္ရွာတာက ပုိျမန္တာနဲ႔ ေႏွးတာပဲကြာသြားပါလိမ္႔မယ္.......အဓီကစစ္ေဆးခ်င္တာကေတာ့ ဘယ္၀ါယာၾကိဳးကေပါက္ျပီး ဂေရာင္းက်ေနသလဲ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုထိေနသလဲ ၊ ဘယ္၀ါယာၾကိဳးကျပတ္ေနသလဲဆုိတာကုိ တိတိက်က်သိဖုိလုိပါတယ္ အဲဒါမွ က်န္တဲ့ အပုိင္းေတြကုိ ျပင္ဆင္လုိရပါလိမ္မယ္......၀ါယာၾကိဳးေတြက တစ္ခုတည္းဆုိ အေၾကာင္းမရွိပါ မ်ားလာျပီး ရႈပ္ေထြးလာျပီဆုိရင္ေတာ့ ေရွးနည္းလမ္းႏွစ္ခုနဲ ျပစ္ခ်က္ရွာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေသခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားပါလိမ္႔မည္....... အဲဒါဆုိရင္ေတာ့ wire test platform တစ္ခုကုိ တီထြင္ (သုိ႕) ၀ယ္ယူဖုိ႔လုိလာပါမယ္.................
aungcews
01-01-2012, 10:19 PM
ကားကုိ မီးလုိင္း/၀ါယာရိန္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခ်ဳိ ့ေတြက ဘထၳရီနဲ႔ ၀ါယာၾကိဳး ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ မီတာ ေတြသုံးၾကပါတယ္ ဒီထပ္ပုိေကာင္း ပုိျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ျပစ္ခ်က္ရွာခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ wire test platform ကုိ အသုံးျပဳရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္....
အဲ့ဒီ wire test platform ကုိ ဘယ္လုိ တီထြင္နူိင္တယ္ဆုိတာေလးကုိ ေဖၚျပေပးပါဦး ၊ ေက်းဇူး
sawkyiiphyu
04-05-2012, 03:23 PM
၀ါယာလုိင္းေကာင္းမေကာင္းကုိေတာ့ မီတာနဲ စစ္ေဆးလုိက္ရင္အဆင္ေျပပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ၀ါယာလုိင္းေတြအမ်ားၾကီးကုိ ကား ၁ စီးအတြက္ မဟုတ္တဲ့ ထုတ္လုပ္ေရးေတြမွာေတာ့ ဒီWire Test platform ကုိ အသုံးျပဳုျခင္းအားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္းျခင္းကုိ သက္သာေစပါတယ္။ က်ေနာ္ အသုံးျပဳေနတဲ့ စက္ကေတာ့ ကြန္ျပဴတာနဲ႕ wire test platform ကုိ ခ်ိတ္ဆက္ျပီး အသုံးျပဳတဲ႔ အမ်ဳိးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာမွာ ေတာ့ software ေရးဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ ထုိေနာက္ wire test platform မွာလည္း ကြန္ျပဴတာနဲခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ wire test platform ကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ စဥ္းစားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကုိယ္ကစစ္ေဆးခ်င္တဲ့ ကားအမ်ဳိးအစားရဲ႕ ၀ါယာလုိင္းေတြကုိ အရင္ဆုံးသိရိွ နားလည္ၿပီးျဖစ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ၄င္း၀ါယာလုိင္းမ်ားအတုိင္း wire test platform မွာ ကား၀ါယာ socket မ်ား အတုိင္း အထုိင္ socket မ်ားတပ္ဆင္ေဆာင္ ရြက္ရပါမည္။ ဒါက အၾကမ္းမ်ဥ္းျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ သီအုိရီကေတာ႔ ေစာေစာကေျပာတဲ့ မီတာသုံးနည္းနဲ႕သိပ္ေတာ့ မကြာျခားဘူးလုိ ထင္ပါတယ္ ၀ါယာစ တစ္ခုကေန ဒီစီေပးလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ receive အပုိင္းမွာ ဘယ္ ၀ါယာစမွာ ဒီစီျပန္ထြက္မွ မွန္တယ္ မွားတယ္ ဆုိတာကုိ ကြန္ျပဴတာေပၚမွာ ေဆာ့၀ဲနဲ႕ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၀ါယာစ တစ္ခုခ်င္းစီကေန့ ဒီစီ ကုိေပးၾကည့္လုိ သူသြားရမယ္ ၀ါယာမွာသာမက အျခားလုိင္းမွာ ပါ ဒီစီရွိ ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပန္လည္ စစ္ေဆးျပင္ဆင္သင့္သည့္ ၀ါယာလုိင္းဆုိတာ ကုိ ကြန္ျပဴတာမွာ ေဖာ္ျပေပးႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ example simple circuit diagram မေဖာ္ျပေပးႏုိင္လုိ ေနာက္ အခ်ိန္ရရင္ ထပ္မံ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။ ideal ကေတာ့ အတူူတူပါပဲ ။ က်ေနုာ္ကေတာ့ ရွင္းျပတတ္သလုိရွင္းျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုခတ္မွာေတာ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းမ်ား သည္ လြယ္ကူစြာရရွိႏဳိင္သည့္ အတြက္ wire test platform ျပဳလုပ္ရန္ လြယ္ကူၿပီး ကုိယ္တုိင္ကသာ ideal ရွိရန္ပင္လုိအပ္သည္။ အေပၚမွာ ရွင္းျပတာ နားမလည္မွာ စုိးလုိ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ထပ္မံရွင္းျပပါရေစ က်ေနာ္တုိ႔ ၀ါယာၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္း အတြက္ wire test platform ျပဳလုပ္ရန္စဥ္းစားၾကည့္ပါဆုိ ၀ါယာၾကိဳးေကာင္းမေကာင္းကုိ မည့္သည့္လ်ပ္စစ္သမားတုိင္း စမ္းသပ္စစ္ေဆးႏုိင္သည့္ တစ္ဖက္ကေန ပါ၀ါ ေပးလုိက္ပါက တစ္ဖက္တြင္ ပါ၀ါအထြက္ မရွိပါက ၀ါယာၾကိဳးပ်က္သည့္ ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္ ။ ဒီသေဘာတရားကုိ အေျခခံၿပီး ၀ါယာၾကိဳးလုိင္းေပါင္းမ်ားစြာ ပါ၀င္ေသာ ၀ါယာၾကိဳးလုိင္းမ်ားကုိ အခ်ိန္ကုန္သက္သာစြာျဖင့္ wire test platform နွင့္စစ္ေဆးႏုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ software ေရးရန္အတြက္လည္း receiver သုိ႔ ပါ၀ါ မေရာက္ရွိပါက ကြန္ျပဴတာsoftware ေပၚတြင္ ေကာင္း ၊ မေကာင္း ဆုိသည့္အခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပေပးႏုိင္ေအာင္ေရးသားထားျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
sawkyiiphyu
09-02-2012, 12:23 AM
ဒီေန႔ေတာ့ ျပသာနာတစ္ခုနဲၾကဳံခဲ့တယ္.....အရင္တုန္းကေတာ့ သူမ်ားျပင္တာကုိ ကုိယ္က အၾကံဥာဏ္ေပးၿပီး အကူလုိက္စဥ္းစားၿပီး ျပင္ေပးပါတယ္....ဒီေန႕ေတာ့လမ္းၾကဳံရင္းနဲ႕ ကားသမားတစ္ေယာက္က သူကား charging မ၀င္လုိ႕ဆုိၿပီး ဘယ္သူကခြ်န္လုိက္လဲမသိဘူး အကူအညီေတာင္းလာတယ္ သြားၾကည့္ေတာ့ battery ေတြပြက္လာလုိတဲ့ အဲဒါနဲ႕ charging ၾကိဳးကုိျဖဳတ္ၿပီးေမာင္းလာတာလုိေျပာတယ္ ၿပီးေတာ့ ဒုိင္နမုိကထြက္တဲ့ ၀ါယာ ၾကိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းမွာ တစ္ေခ်ာင္းကုိခ်ိတ္လုိက္ရင္ အင္ဂ်င္အသံတအားထြက္လာတယ္တဲ့ အဲလုိေျပာၿပီးျပင္ခုိင္းပါေလေရာ....ကုိယ္လည္း ၀ပ္ေရွာ့ဆရာမဟုတ္ေတာ့ အင္တင္တင္နဲ႔သြားၾကည့္လုိက္ပါတယ္....မလုိက္ခင္ေတာ့ အရင္စဥ္းစားလုိက္ပါတယ္ OVER CHARGING ျဖစ္လုိ႔ BATTERY ေတြက ထပြက္တာေလ၊ ဘာလုိ႕ OVER charging လဲလုိဆုိေတာ့ ဒုိင္နမုိကုိ ဖီးအိပ္ဇက္current အျမဲတမ္းေရာက္ေနလုိ႕ ။ ဘာလုိ႔ ဖီအိပ္ဇက္current အျမဲတမ္းေပးေနသလဲဆုိေတာ့ regulator မေကာင္းေတာ့လုိ႕ ဆုိၿပီး စဥ္းစားၿပီး သြားၾကည့္လုိက္တယ္ ထင္တဲ့အတုိင္းျဖစ္တာနဲ႕ regulator ကုိ အသစ္လဲေပးလုိက္တာ အဆင္ေျပသြားတယ္ေလ။ ကုိယ္ကသီအုိရီသိေပမယ့္လည္း တကယ္တမ္းၾကဳံေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာ နည္းနည္းေတာ့ ေခြ်းျပန္တယ္ေလ သူကားကတက္ၾကည့္ေတာ့ ျဖဴးေတြလည္းပ်က္၊ ၀ါယာေတြလည္းေလာင္ေနတာ၊ သူကျဖဴးပ်က္တာကုိ ပစ္ခ်က္မရွာပဲ ထုံးစံအတုိင္း ျဖဴးအစား၀ါယာသုံးၿပီး ေမာင္းလုိက္ေတာ့ ဒီလုိအေျခအေနျဖစ္သြားတာ။ ၿပီးေတာ့ ေျပာအုန္းမယ္ regulator မလဲခင္မွာ ဘာျဖစ္သလဲဆုိေတာ့ regulator ကုိ သူကခ်က္ခ်င္းသြား၀ယ္ဖုိ႕ အေျခအေနမေပးဘူးျဖစ္ေနတယ္ ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ ေနာက္ေန႕မွာ regulator ရမွာမုိ႕ျဖစ္သလုိျပင္ေပးပါတဲ့ ေတာ္ေတာ္ဂြက်တဲ့လူ အဲဒါနဲ႕ ခင္မ်ားေမာင္းၿပီး charging ရမယ္နည္းလမ္းရွိတယ္ဆုိၿပီး ပန္ကာၾကိဳးကုိခ်ိန္ၿပီးေလ်ာ႔ေပးလုိက္တယ္ သူကားက ၂၄ ဗို႕သုံးတာ ပုံမွန္လီဗာနင္းရင္ ၃၂ ဗုိ႕ေလာက္ထြက္ေနတယ္ အဲဒါနဲ႕ပန္ကာၾကိဳးေလ်ာ့လုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ၂၇ဗုိ႕ျငိမ္သြားတယ္ ဘာျပသာနာထပ္တက္သလဲဆုိေတာ့ လီဗာနင္းလုိက္ရင္ အင္ဂ်င္နားက က်ီက်ီဆုိၿပီး အသံထြက္လာတယ္ဆုိၿပီး driver ကေျပာပါတယ္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး ပန္ကာၾကိဳးေလ်ာလုိက္လုိ ပြတ္တုိက္သံထြက္ေနတာေလ။။။။။ ေခါင္းကုိေတာ္ေတာ္ေျခာက္သြားတယ္......ေနာက္ေတာ့ သူပဲ regulator ကုိ ၀ယ္လုိက္ၿပီးလဲလုိက္ေတာ့မွ အသံလည္းေပ်ာက္သြားတယ္ ပန္ကာၾကိဳးတင္းလုိက္လုိ .... regulator လဲလုိက္တဲ့အတြက္ 28ဗုိ႕ေလာက္မွာ charging က ၿငိမ္သြားေတာ့တယ္.............ျပစ္ခ်က္ရွာရတာက တကယ္ကုိ မလြယ္ပါ........ အသစ္ဆင္ရတာမွ လြယ္ပါတယ္လုိေျပာရင္း...... ျဖစ္ရပ္ေလးကုိ အဆုံးသတ္ပါတယ္
Powered by vBulletin™ Version 4.0.8 Copyright © 2015 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.


No comments:

Post a Comment